Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Friday 11 January 2013

Mama... saya nak membesar


Apabila anak dilahirkan, ibubapa mendoakan yang terbaik buat mereka. Tetapi ingatlah, doa tanpa usaha itukan tidak adil... Hanya meminta dari tuhan tetapi tiada usaha di pihak sendiri.

Mama nak kongsi produk hebat untuk membantu ibu bapa membuat pertimbangan dan pilihan bagi menjaga dan melindungi kesihatan anak2.

Perkembangan Otak kanak kanak
Perkembangan otak kanak-kanak mula pesat dari umur 15 bulan hingga 6 tahun.Tempoh ini merupakan berharga  untuk perkembangan otak anak-anak. Otak amat memerlukan asid-asid lemak OMEGA3 seperti DHA,EPA,ALA dan sebagainya bagi memastikan penyambungan saraf-saraf otak berlaku dengan banyak dan sempurna.

Di Shaklee... pilihan kita ialah Omega Guard.


Perkembangan Fizikal
2 perkara penting untuk  perkembangan fizikal kanak kanakialah  KALSIUM dan PROTEIN. Anak2 kita perlu  mengambil jumlah kalsium yang mencukupi sewaktu mereka membesar untuk pembinaan tulang yang kuat. Ia mengurangkan risiko osteoporosis (tulang poros) yang meninggikan risiko keretakan tulang di kemudian hari. Osteoporosis berlaku terutamanya kerana kekurangan kalsium, oleh itu adalah penting bagi kita mengawasi pengambilan kalsium. Kira-kira 99% daripada kalsium dalam badan kita disimpan di dalam tulang dan gigi, dan ia sangat penting bagi membina dan mengekalkan kekuatan tulang dan gigi.

Bayangkan: Anak kita jatuh je retak tulang, baru umur 2-3 tahun, gigi dan reput...( saja nak takut2kan rakan2.. he he)

Bagi mendapatkan bekalan protein untuk tumbesaran, berikan anak mealshakes yang sangat enak.




Bekalan vitamin lain pula dibekalkan dengan mengambil vitalea for children... 













Gabungan ketiga2 supplement di atas sudah memadai untuk perlindungan kesihatan asas anak2 kita. Jangan la kita menabung duit untuk pelajaran masa depan mereka tetapi mengabaikan kesihatan mereka, biarkan mereka terbantut tak cukup protein dan kalsium, gigi dan tulang yang tak kuat.. kesian anak2 kita nak mengharungi masa depan mereka...

Apabila maklumat itu kita tahu, jangan tunggu2 lagi, terus bertindak.. Zaman kita bukan macam masa ibu bapa kita dulu.. Informasi tidak tersebar seperti sekarang, produk kesihatan juga tidak semaju sekarang, kemampuan ekonomi mereka juga tidak seperti kita sekarang.. bahkan penyakit zaman dulu tak se'hebat' penyakit zaman sekarang.



Untuk rundingan dan mendapatkan barangan, hubungi Ieja 0192247004. Penghantaran boleh diuruskan. Harga? Sangat istimewa....

No comments:

Post a Comment