Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Thursday 10 January 2013

Cabaran jadi mudah dengan Shaklee



Taklimat untuk Tingkatan 4

Sekolah dah buka.... Kerja biasa turun naik tangga... Murid boleh duduk atas kerusi tetapi waktu masuk kelas cikgu "haram" duduk atas kerusi tetapi berjalan ke sana sini mengawal dan menyampaikan ilmu. kalau 1jam 45 minit berdiri terus agaknya lenguh tak?


Aktiviti conteng2..

Ha ha.. dulu betul. Rasa kerusi memanggil2, melambai2...." Mari, mari, mari. Duduk la di sini." Lepas kelas tamat, rasa nak tanggal betis satu2, gosok, picit... pujuk supaya jangan lenguh2 lagi... Nak masuk kelas lain pulak...Sebelum tu, nak panjat tangga.. tingkat 4. Turun blok A, kejar ke blok C... dan macam2 lagi

Dulu... naik 10 mata tangga, berenti tarik nafas, mengah makkk...Betis pun rasa bagai nak diheret naik tangga...Lenguh makkk..

Sejak amalkan produk2 Shaklee selama 10 bulan dan Joint Health Tablet Shaklee hampir 6 bulan, semua itu bukan masalah lagi.



Antara produk yang diambil sekeluarga

Dulu, tukang urut akan complain... urat bawah pelipat lutut mama ni, tegang sebab tu lenguh badan, bisa urat..

Rakan2 nak tahu apa mama buat sejak mendiamkan diri beberapa hari ini? Jarang update blog...
Pagi kerja, membebel sepanjang hari. Panjat tangga sana sini. Berjalan antara blok ke blok. Meeting sekitar 1.30- 3.30 ptg. Balik jaga anak2... sambil buat dokumentasi2 berkaitan kerja. On line kerja2. Lepas Asar, keluar membersih kawasan, menanam bunga dan sayur2an..menyiram. masak utk makan malam. Sambung urusan sekolah anak2 yang 5 orang, urusan kerja rumah sendiri... Di mana rehat? Ada tidur siang tak? Sorry... tak sempat... jam putar terus. Malam tidur 11.30-12 tgh malam. Pagi sambung rutin lagi....

Dah bungkus buah belimbing




Pembantu tak bertauliah


Mama tahu banyak kerja nak buat. Stress? Pot pet pot pet sikit, hilang la stress. Lupakan stress, buat je kerja. Siap kerja hati senang...Sambil semua tu... "Mama, nak air.. Mama nak makan, Mama adik berak... Mama cikgu suruh isi borang,..Mama tudung saya hilang... Mama adik pukul saya... Mama kakak marah saya...Mama cangkuk kain saya tanggal... Mama nak mandi. Mama pasangkan air panas(water heater)...Mama adik tak nak ngaji. mama saya nak mama mandikan...Mama saya nak mama suapkan"
Sukanya... mereka dah tertiur


Pergaduhan kecil yang biasa terjadi.


Pening? KALUT......... SANGAT....

Marah? Kadang2 marah jugak...

Berleter? Itu senjata kami para ibu....

Dengan Shaklee... Allah beri saya kekuatan, beri saya ketabahan, anugerah saya cabaran2 yang sangat berwarna warni... macam pelangi...

Syukur... Anda di luar sana yang masih lesu, letih, jom ikut saya gunakan Shaklee...

Senyum... Hidup ini nikmat!!!! laluinya dengan happy.


Hubungi Ieja 0192247004
ID Shaklee 889811

No comments:

Post a Comment