Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Sunday 6 October 2013

Vivix utk kesihatan

Dalam ramai2 downline Shaklee mama. Masing2 ada produk kegemaran utk jualan. Contohnya seorang downline tertumpu pada jualan Vivix, seorang lagi asyik menjual ESP, ada juga yang terfokus kepada Set Pelangsingan. Itu masing2 punya rezeki.

Nak cerita harini kisah yang dikongsi oleh seorang downline. Dia amalkan vivix, juga utk ibunya... kakaknya, isteri anak saudaranya, anak saudara yang lain juga dan ramai lagi.



Aduh.. seram pulak mendengar cerita dia. Kakaknya yg dah menopause 16 thn mengamalkan vivix baru2 ini.

Beberapa hari lalu dia mengadu pd si adik.. rasa macam nk period (dtg bulan)

Berdebar hati kami menunggu khabar dia yg berjumpa doktor dan buat pemeriksaan.

Apa selanjutnya?
Doktor yg memeriksa mengesahkn ada ketulan di dalam rahimnya. Jadi doktor pun buat D&C.

Alhamdulillah..vivix membantu membongkar penyakit yg sedang menular dan selama ini tak disedarinya.

Semoga terus sihat menempuh hari mendatang bersama anak2 dan cucunya. (** suaminya dah meninggal dunia)


Hanya Allah yang tahu apa ada dalam tubuh kita ini.

Kisah keduanya pula, isteri kepada anak saudara downline mama ni selalu senggugut teruk dan memang doktor sahkan masalah endometriosis dan mama tak pasti dah jalani pembedahan atau tak. Yang pasti perkembangan terbarunya.. dia dah kurang sakit semasa period.. Alhamdulillah..Dia pun amalkan Vivix juga..mungkin serasi dengannya sebagai satuikhtiar. 

Doakan dia berjaya mendapat zuriat selepas ni. Amiin.

Kisah ketiga dari kakak ni.. anak saudaranya yang amalkan Alfalfa baru selesai pemeriksaan doktor dan didapati tumor di kepalanya (bukan otak) dah semakin mengecil.. Syukur.. Semoga berhasil dengan lebih baik lagi..

Kakak pencerita ni pun ada fibroid dan sejak amalkan vivix 2 bulan, saiz fibroidnya dan surut sedikit. Mengharapkan yang terbaik buatnya.

Ibunya pula yang ada banyak masalah kesihatan juga amalkan Vivix sejak 2 bulan... Yang lucunya.. kakak tadi ceritakan ibunya yang usia 80an kelihatan lebih muda dari saudara yang berusia 72 tahun... Ha ha.. adakah kerana khasiat Vivix? Takpe la, bukan muda pun yang dikejar oleh wanita usia 80an tetapi sihat dan tidak banyak membebankan anak2 pun sudah memadai..Allah juga yang mengizinkan kejayaan atau kegagalan sesuatu usaha.. Kita hanya berusaha dan berdoa sebanyak2nya.

Suami pulak pernah berjumpa bekas pelajar sekolahnya (senior) usia 50an yang beratur membeli Vivix di Shaklee. Katanya dengan Vivix dan Joint Health Tablet, dia yang sudah sakit lutut dan tak mampu solat normal, akhirnya pulih dan ibunya yang amalkan Vivix dan berusia 82 tahun masih mampu memandu.. (rasa tak percayakan?) Tapi itulah kisah2 Vivix yang mama dengar.. 

Hmm.... Vivix mahal..kata orang.. Ada produk harganya ribuan ringgit.. ada ubat yang harganya ratusan ringgit sebiji... Bagi mama, kesihatan la yang mahal, bukan rawatannya...Maka bila kesihatan itu kita biarkan, kita abaikan.. bayarlah harga yang setimpal... Vivix tak mahal utk khasiatnya..Tak sampai pun RM500. 

Kalau nak memberi ubat pada ibu atau bapa yang sangat culas dan kembali ragam seperti anak kecil, Vivix la penyelesaian mudah.. 1 sudu sehari...mama ulang.. 1 sudu sehari... Rasa seperti buahan (tak pahit)..

keluarkan sedikit modal.. tiada kesan sampingan kecuali kesan 'sihat'.

Segalanya datang dari Allah, ilham, rezeki, sihat dan sakit. Usahalah, berdoalah, tawakkal. Insyaallah.. Allah mendengar permohonan hambanya... 

baca sini testimoni vivix
 dan ini vivix-utk-semua contact Ieja 0192247004 ID 889811.

No comments:

Post a Comment