Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Monday 7 October 2013

Tubuh ibarat sebuah motor

Setiap hari kita makan. Dalam makanan harian kita ada banyak nutrien...Kita harapkan semua makanan utk dicernakan dan semua nutrien diserap ke dalam badan. Sayangnya kadang kala kita tak mampu menyediakan nutrien secukupnya walaupun banyak yang kita makan.

Tubuh kita ni macam mesin2 dan motor2 yg kompleks.
Di sana sini ada keperluannya. Jika kita culas dalam penyediaan keperluannya.. ibarat kita menidakkan keperluan petrol dan minyak pelincir dalam enjin kenderaan. Tak berfungsi lah enjin kita. Tak bergeraklah motor & kereta kita.

Rakan2, ambillah makanan tambahan utk menampung dan membayar hutang2 nutrien dengan tubuh kita sendiri. Biar berbelanja sedikit utk supplement bukan berhabis utk berubat.

Makan supplement ibaratnya kita servis enjin. Bila sakit memang kita boleh berubat tapi enjin yg dah rosak mana mungkin kembali elok seperti biasa.

Makanan tambahan dimakan berterusan. pastilah dengan sedikit modal... Ubat pula dimakan bila sakit. Juga dengan modal/kos tertentu.Tapi antara mengekalkan kesihatan dgn menanggung kesakitan.. mana yg kita pilih?

Cuba jawab.. Dalam kedua2 kes... kos turut dikeluarkan.

KESIMPULANNYA : SERVIS TUBUH SEBELUM MERAGAM. WANG BOLEH DICARI BILA KITA SIHAT.

No comments:

Post a Comment