Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Friday 18 January 2013

Moga cepat dapat zuriat

Hidup ini penuh dengan harapan.. Bagi yang sudah mendirikan rumahtangga... hilai tangis anak2 diimpikan utk mewarnai kehidupan sehari2. Bagaimanapun, ada yang agak sukar utk mencapai hasrat memiliki cahaya mata. Mama tahu apa rasanya bila disoal2 tentang "Bila nk dapat baby?" Resah, gelisah, mengharap, menanti semuanya bercampur2. Setiap bulan mendoakan tak datang bulan.. Tup tup datang jugaaa...

Menurut kajian yang dibuat oleh Harvard Medical School, tahap kesuburan boleh ditingkat kan dengan mengambil multivitamin dan multimineral Jadi, mari kita tambah info ttg Set kesuburan Shaklee. mana tahu ia dapat meransang minda utk ikhtiar mencapai apa yang dihajati.. Redha, usaha dan tawakkal. Berdoalah kepada Allah di samping usaha tanpa jemu.







ESP, Vita-Lea, B-Comp & Vit-C adalah vitamin asas. Maksudnya utk kesihatan badan siapa2 pun boleh ambil.


1. Energizing Soy Protein (ESP)
Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang bernilai dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan  kepada sel. Kalau sel sihat barulah mudah berlaku persenyawaan benih. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.

2. Vita-Lea
Multivitamin Shaklee ialah Vita Lea yang InshaaAllah akan menampung kekurangan2 yang terdapat dalam keperluan mutrien tubuh individu. Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatn diri dengan mengambil multivitamin ini.  Bayangkan mesin yang kurang lancar jika di servis, di minyak pelincirkan, elok la dia....(he he he.. teringat enjin kat bengkel)
3. Vitamin C
Vitamin C penting dalam proses  pembinaan dan pemulihan sel2. tablet Vita C membekalkan 500mg vitamin C. Vita-C Shaklee adalah jenis 'sustained release' di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dalam tubuh badan. Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kualiti sel termasuk sel sperma. 


4. B Complex 
Mengandungi asid folik utk keperluan awal kehamilan. Ia juga terkenal sebagai agen anti stress... kalau kurang stress baru lah mesin dan motor tak mogok...Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.

Utk galakkan  kesuburan

Boleh tambah...
5. Alfalfa 
Membantu dalam hal2 kewanitaan terutamanya utk atasi masalah keputihan. 
Diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium). Turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). 

6. GLA 
Lebih terfokus utk kesuburan wanita. Ia dikatakan dapat meningkatkan cecair kesuburan utk memudahkan sperma hidup lebih lama dalam tiub fallopio sekaligus membantu proses persenyawaan.Diamalkan oleh wanita, terutama utnuk mengatasi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). 

7. Zink 
Meningkatkan  kesuburan lelaki dgn cara memberi lebih daya utk sperma. Maklumlah.. yg gagah saja boleh bertahan. Zink merupakan zat yang  penting bagi  pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke sasarannya iaitu ovum. 


 8. Vitamin E 
Menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. 


Cara pemakanan supplements
Untuk Suami
Optimum : Vita-lea, B-comp, vita-C, vita-E dan Zinc - 1 biji setiap hari.

Minimum : B-Comp, Vita-E & Zinc - 1 biji sehari.

Untuk Isteri
Optimum : Vita-lea, B-comp, vita-C, vita-E dan Zinc - 1 biji setiap hari, dan,

Alfalfa - 3-5 biji sehari.
 Minimum : B-Comp, Vita-E & Zinc - 1 biji sehari, danAlfalfa - 3-5 biji sehari.

No comments:

Post a Comment