Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Wednesday 19 December 2012

panduan vitamin shaklee bg ibu hamil




  


Panduan Pemakanan Tambahan Shaklee Buat Ibu Hamil...

(1) B-Complex - 1 biji sehari. B-Complex dah lengkap dgn 8 kumpulan B, termasuklah asid folik.

(2) Vita-Lea with Iron - 1biji sehari. Vita-Lea adalah multivitamin. So, bila dah ambil tak perlu ambil Obimin, Ibarat folic etc. Sangat mbantu utk menaikkn hb ibu semasa hamil.

(3) Vit-C - 1 tab daily. Improve your antibodi, natural antihistamine and collagen source, so will reduce stretch mark effect.

(4) OsteMatrix - 4 tab daily, bekalkan  1000mg calcium sehari. Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat & gigi utk baby. Jika minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari pun mencukupi.

(5) Protein (ESP) - Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. Sekali sehari pun cukup. Air tu boleh air kosong, ataupun juice seperti orange juice. 

     * ESP ini akan berikan tenaga berterusan, 
     * supaya ibu tak cepat letih, 
     * mencantikkan kulit 
     * dan mgurang stretch-mark effect. 

ESP penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit. protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.

(6) OmegaGuard - 1 biji sehari dah cukup.DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pemkembangan otak & mata baby. Bg ibu pula, ia akan kawal paras kolesterol dalam badan ibu. Sesuai diambil ketika usia kehamilan 6 bulan ke atas.

Kredit : Faridah Daik
BERMINAT untuk mengetahui lebih lanjut, sila PM/hubungihttp://www.facebook.com/SihatItuCantik
Shaklee Independent Distributor [ID 889811]
H/P [019-2247004)]
E-mail rosliza.kamaludin@gmail.com

No comments:

Post a Comment