Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Friday 28 December 2012

duit utk sihat bukan utk ubat

seorang sahabat tiba2 sms.

Apa yang lucu.. baru 2 hari lepas bertemu... Dan mmg selalu berurusan. 

Beliau mcm orang bersalah menyerah diri pada saya...

"Nk order kalsium..."

Saya tanya" Kenapa? lenguh2 kaki ke?"
Jawabnya "Saya sakit pinggang, lutut lenguh dan mcm2.. Maklum la makin muda"

Saya suggest Joint Health Tablet dan ceritakan pengalaman sakit lutut saya dan suami yg dah kembali pulih.

Kawan ni balas, " Ok la, boleh la"

Kemudian dia mesej lg...." Utk kencing kotor? ..... bla bla bla" macam2 lagi diadukan pd saya.

Saya tak sempat cadangkan alfalfa, garlic dan vitamin C utk kencing kotornya kerana dia dah jawab " Akak ikut je la apa yang you recommend, Ahad bawa ye..bagi tahu ongkosnya"

Baru saya sedar selama ini dia hanya memerhatikan rakan2 lain menggunakan shaklee tetapi berat utk buka mulut bercerita masalahnya. Saya pula tak sangka dia byk masalah.

Moral of the story, jgn tunggu sakit baru mencari2 ubat. Supplement Shaklee adalah makanan tambahan dan bukan ubat. Boleh mulakan sekarang...

Mudah2an dia dapat dibantu dengan produk2 Shaklee yg dipesannya. Dengan izin Allah jua.

~Ikhlas~

No comments:

Post a Comment