Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Monday 3 December 2012

Atur pembuangan najis dengan herb lax

Kita memilih untuk tinggal dalam ruang yang bersih tetapi adakah dalam badan kita sendiri cukup bersih? Soalannya...mana yang anda pilih? Usus bersih atau kotor?


Gambar di atas adalah perbezaan antara usus yang bersih dan kotor.

Sembelit jangan dianggap remeh... Kita selalu mengabaikan masalah ini selagi ia tidak mengganggu kehidupan harian malah ada yang merasakan tidak buang air setiap hari lebih baik. Tak perlu susah2 bertandang ke bilik kecil setiap hari...

Masalah pembuangan najis sebenarnya menjadi punca pelbagai masalah lain. Namakan sahaja masalahnya... kulit berjerawat? lesu? sakit kepala? tidak selesa perut? obesiti? banyak lagi... Cuba tanya semula diri kita... "Adakah saya buang air dengan lancar, adakah ia menjadi rutin harian?  bosan menunggu? buang masa?"

Dalam proses pemakanan dan pengambilan nutrien kita, hasil akhirnya perlu dikeluarkan kerana semakin lama ia terperap di dalam usus, toksin yang terkandung di dalamnya akan menyerap semula ke dalam darah kita. Jadi, yang terbaik ialah selesai penyerapan nutrien, hampas makanan kita dibuang keluar.

Makanan kita menentukan tahap kebolehan kita membuang hampas2 tadi. Kita mungkin kurang peka dengan penjagaan menu harian, kurang tahu, tiada sumber ataupun tak kisah...Jadi, kita gagal menyahkan hasil buangan kita dengan baik.



Sekarang masanya kita berubah... Jangan biarkan masalah buang air menjurus kepada penyakit2 bahaya seperti dalam keratan artikel di atas.

Shaklee menawarkan  produk untuk proses detox yang membantu membersih usus pengamalnya iaitu Herb Lax. Dengan Herb Lax kita mudah mengawal atur pembuangan najis setiap hari. Hasilnya badan rasa segar malah lebih langsing. Tak nak cuba?



Produk ini bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 
hubungi ieja 0192247004

1 comment:

  1. he he, gambar colon tu takleh biar statik.. takut tak selera bila nk makan nanti....

    ReplyDelete