Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Monday 7 October 2013

pendukung bayi

Sharing untuk ibu2 dan bakal ibu dan mungkin para lelaki yg peka mengambil tahu...

Mama ada byk koleksi selendang @'shawl' begini.. berpuluh helai tapi mama bukan pemakai selendang yg kreatif di kepala. Hanya anak2 yg tahu nak pusing dan putar selendang begini (org muda).

Mama pulak tak rajin krn bila keluar anak kecil akan tarik dan buat macam2..sudahnya mama jadi serabut serabai.

Selendang besar ini mama ikat di bahu untuk memudahkan mama mendukung bayi. Ikat ikut keselesaan bayi dan mama sendiri. Kalau bayi tidur.. boleh baringkan dia dgn selesa...boleh ikat di bahu kiri atau kanan..

Yg lebih penting.. di mana2 pun bayi nk menyusu badan (breast feed).. mama dapat lakukan dgn segera dan tersembunyi. Caranya ialah selimutkan tudung sekeliling badan.. boleh juga pinkan sedikit utk kemaskan kedudukan. Baby selesa menyusu sambil kayuh2 kakinya di bawah tudung tu.

Kdg2 nk cari tempat/ bilik utk menyusu bkn mudah.. jadi mama cari je tempat terpencil sedikit seperti sofa di hujung2 kawasan shopping.. meja di restoren yg di bahagian hujung ( org kurang lalu di situ). Kemudian bg peluang bayi kenyang sekenyang kenyangnya... ha ha.. burp!!!

So utk mama masa tu...bukan bekalan air panas.. susu dan botol yg penting tapi selendang besar begini.. wajib dan di simpan bergilir dalam kereta. Nk ikut colour baju pun boleh. Kos? Rm10 pun dah blh beli. Bila bayi besar... blh pakai selendang tu di kepala. Tak perlu beli pendukung bayi..
Jimat duit daddy...cantik pulak tu..pelbagai guna..kecil dan mydah simpan..

Ikhlas.. (mama memang suka buat benda yg org tak buat.. asalkan selesa..)

No comments:

Post a Comment