Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Thursday 15 August 2013

ostematrix dan pengalaman kena batu karang

Dulu2 saya makan kalsium hanya semasa hamil dan menyusukan.

Kisahnya, sebelum hamil anak ke 3, saya telah disahkan mengalami masalah batu karang. Tak tau la kenapa... mungkin saya banyak ambil ubat tahan sakit untuk migrain. Bila dah kena batu karang..dan berjaya keluar sebiji bersama urin (selepas sakit yang lama dan amat sangat...)

Kemudian saya hamil dan bersalin anak ke3. masih aamalkan kalsium kerana menyusukan... batu karang muncul lagi... kencing tersekat, sakit dan kadang2 berdarah. batu yang ke2 pula berjaya keluar.. sebesar garam kasar (yg betul2 kasar punya...) sakit TAU!!!

Saya sangat kenal dgn rasa sakit di belakang pinggang jika ia adalah batu karang... Saya akan cepat ke klinik dan doktor bekalkan ubat utk hancurkan batu itu supaya ia keluar bersama urin. (Huh... lega sbb tak keluar batu yang besar macam garam kasar tu...)

Sejak awal tahun lalu saya mulakan Shaklee... saya sangat takut utk ambil ostematrix... (igauan batu karang masih memburu saya)

Akhirnya saya mengalah... makan juga... berhati2 dan minum banyak air. Setahun setengah dah berlalu... tiada masalah batu karang, bahkan saya dapati lenguh2 betis, sakit tumit dan pinggang mula menghilang.. Gi shopping dgn suka hati sbb tak lenguh macam org tua2...selalunya saya telan 2 biji sebelum keluar shopping... 2 lagi sebelah malam.

Pada hari biasa tanpa shopping, saya makan 4 biji sebelah malam.

Sekarang rakan yang ada simptom atau disahkan doktor menghadapi masalah batu karang selalu merujuk saya... dan saya pulak rujuk kepada apa yang doktor mereka kata... tenangkan mereka...(kerana mmg ia sangat sakit)

Akhir kata... mampu membuang air kecil itu adalah NIKMAT yang sangat besar Allah berikan pada kita... Hanya org yg biasa tersekat urin dek batu karang sahaja yang sgt memahaminya. he he he.

Migrain juga dah jarang menjengah... Syukur..

Jom ostematrix tanpa bimbang!!! kerana kalsium mmg penting utk kita..


contact 0192247004 utk info lanjut.

1 comment: