Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Friday 7 June 2013

Meningkatkan daya tahan tubuh


Apa itu interferon?


Sejenis protein semulajadi yg membantu melindungi tubuh daripada pendedahan kepada berjuta-juta kuman yang mungkin boleh membawa kepada jangkitan yang serius. Diaktifkan apabila virus menyerang menyerang sel, interferon beri isyarat kpd sel2 jiran utk bertindak dan mencetuskan mekanisme ketahanan mereka. Interferon juga mengaktifkan sel-sel imun yang lain utk membunuh patogen yg menyerang tadi.


Kerana interferon memainkan peranan yang penting dalam kesihatan imun, Shaklee Corporation meningkatkan kesedaran mengenai NutriFeron ™, pemakanan tambahan baru yang meningkatkan pengeluaran interferon tubuh secara semula jadi. Para saintis Jepun yang asalnya menemui interferon dalam badan - Dr Yasuhiko Kojima di Universiti Tokyo - membangunkan NutriFeron selepas lebih daripada 40 tahun penyelidikan mengenai bahan penghasil interferon secara semulajadi.




Nutriferon adalah interferon shaklee yg dihasilkan dari satu formula gabungan biji labu, biji plantago asiatica, honeysucle jepun dan bunga safflower 

Dalam bidang perubatan.. biasanya suntikan interferon banyak digunakan utk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrofobia (penyakit anjing gila), herpes, HIV dan lain2.

Ia telah terbukti amat berkesan utk melindungi dari jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit.

Manfaat utama
1. Mengukuhkan sistem imun dlm masa 3 hari
2. Melawan kanser dan tumor
3. Melindungi dari influenza
4. Meringankan stress dan kelesuan
5. Melambatkan penuaan
6. Mengurangkan infeksi oleh pesakit hepatitis B dan C.
7. Membantu individu yg menopause (masalah berkaitan menopause jd berkurangan/terkawal)
8. Mengawal PMS (masalah dtg bulan bg wanita)


Sila hubungi


Rosliza Kamaludin


No comments:

Post a Comment