Cepat Sihat

Cepat Sihat
kesihatan, kecantikan, awet muda, slimming, petua, renungan

Monday 3 December 2012

Khasiat pudina dan halia dalam Shaklee Peppermint Ginger plus




Pilihan lebih mudah!!!!

PUDINA

Pudina dikatakan berkhasiat untuk penawar lelah dan batuk.
Perubatan cina menyebut pudina sebagai mempunyai ciri menyejukkan badan dan biasa digunakan untuk mengubat penyakit berkaitan paru-paru seperti demam selsema serta permulaan selsema, juga sesuai untuk membuang angin (juga gastrik. Caranya buatkan teh 'O' macam biasa, masukkan beberapa helai daun pudina, tutup cawan, selepas sekitar 5 minit, minum.) serta penyakit ruam kulit (juga jerawat. Caranya: buat jus pekat daun pudina, jadikan masker, untuk menjadikan kulit muka halus dan boleh atasi masalah gatal-gatal dan jerawat), juga untuk menghilangkan rasa mual dan sakit kepala (sapukan minyak yang dicampur daun pudina atau guna daun pudina segar dan hidu baunya), membantu mengubat kanser (enzim pada daun ini dikatakan dapat membantu melawan sel kanser dari terus merebak).  Wallhualam!

HALIA

Halia mengandungi banyak khasiat. Sering digunakan orang yang mengalami masaalah angin dalam badan,  melegakan rasa mual dan loya, melancarkan perjalanan darah, membantu proses penghadaman dan masaalah kekejangan perut.

Berbagai cara boleh diambil. Halia ditumbuk dan jus boleh dimasukkan kedalam air suam atau dihiris nipis dan campur kedalam minuman teh. Tidak ada kesan sampingan melainkan kalau ambil terlalu banyak akan menyebabkan suhu badan meningkat dan boleh juga berlaku cirit.

Sumber : kasihilmar dan green fingers


Dalam kesibukan kerjaya dan tugas harian, kita masih boleh menikmati khasiat halia dan pudina, Kita ada pilihan yang lebih mudah iaitu Peppermint Ginger Plus. Produk ini tahan lama disimpan, mudah dibawa ke mana-mana anda pergi. Ia umpama pakej halia dan pudina yang sudah dimampat dan keringkan untuk disediakan dengan cepat. Terjamin bersih...

Saya adalah pengedar sah Shaklee ID 889811
Hubungi untuk tempahan dan bekalan produk anda : Ieja 0192247004

No comments:

Post a Comment